TIP: Zo verhoog je het vertrouwen in je webshop

Vertrouwen is en blijft vaak een lastig punt bij webshops. Consumenten weten bijvoorbeeld niet of er achter een webwinkel wel een echt bedrijf of persoon zit, en of ze het bestelde product wel daadwerkelijk zullen ontvangen. Vooral als je webshop nog niet lang bestaat, kan een gebrek aan vertrouwen het doen van aankopen door klanten in de weg staan. Gelukkig zijn er eenvoudige manieren om het vertrouwen in je webshop te verhogen. In dit artikel geven we je een aantal tips.

Contactadres of afhaalpunt

Het grootste verschil tussen een webshop en een echte winkel is dat er bij webshops geen sprake is van een fysiek contactpunt. Een klant kan bijvoorbeeld niet even een verkoper aanschieten als hij een vraag heeft over een product. Daardoor kan er bij klanten onzekerheid ontstaan over je webshop of je producten. Stel je klanten gerust door op je site duidelijk de contactgegevens van je bedrijf te vermelden. Maak het daarnaast voor klanten gemakkelijk om vragen te stellen over je webwinkel of je producten, en zorg ervoor dat deze vragen snel worden beantwoord. Heb je naast een webshop een fysieke winkel? Bied klanten dan de mogelijkheid om hun bestelling in uw winkel af te halen.

Logo’s en keurmerken

Is jouw webshop in het bezit van bekende keurmerken of beveiligingscertificaten? Geef dit dan duidelijk aan in je webwinkel, bij voorkeur door het logo ervan te tonen. Een bekend certificaat voor webshops is het Thuiswinkel Waarborg: veel webshops die dit certificaat mogen voeren, hebben het logo ervan in de footer van hun website staan.

Reviews van klanten

Een derde manier om het vertrouwen in je webwinkel te verhogen, is het tonen van reviews van andere klanten op je site. Klanten raken sneller overtuigd van je producten wanneer zij zien dat deze door anderen positief worden beoordeeld of veel worden verkocht. Extra tip: zorg ervoor dat de referenties geloofwaardig overkomen. Dit doe je bijvoorbeeld door niet alleen positieve, maar ook negatieve referenties te plaatsen en zoveel mogelijk informatie te geven over de klant die de referentie heeft afgegeven.

Je ziet: het is niet moeilijk om het vertrouwen in je webwinkel te verhogen. Meer vertrouwen zorgt ervoor dat klanten meer aankopen zullen doen in jouw webshop. Kortom: een echte win-win-situatie!

Technorati delicious nu jij Ekudos

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/shopmannl/domains/shopman.nl/public_html/nieuws/wp-content/themes/shopman/single.php on line 41

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

© 2014 Shopman