TIP: Beantwoord de drie hoofdvragen van bezoekers op je homepagina

Mensen die een webshop bezoeken, hebben meestal haast. Ze willen bijvoorbeeld weten of de webshop het product verkoopt dat zij zoeken. Vaak is de homepagina het startpunt van hun zoektocht: op basis hiervan beslissen ze of ze verder gaan kijken in je webwinkel. Je homepagina kan er dus nog zo mooi en strak uitzien, als de bezoeker hierop geen essentiële informatie vindt over je webshop, is hij zo weer weg. Hoe zorg je ervoor dat dit niet gebeurt? Door op je homepagina tenminste drie vragen te beantwoorden.

Door op je homepagina antwoord te geven op de drie brandende hoofdvragen van een webshopbezoeker, maak je het hem een stuk makkelijker. De bezoeker kan dan namelijk in één oogopslag zien of hij in jouw webshop op de juiste plek is. Hieronder lees je welke vragen hiervoor in ieder geval belangrijk zijn.

Vraag 1: Wat hebben ze in deze webshop?

Maak op je homepagina duidelijk wat voor producten je aanbiedt. Dat kan bijvoorbeeld door middel van een korte zin in de buurt van je bedrijfsnaam of logo, zoals promotietextiel groothandel Totziens Promotions dat doet. Is je productaanbod te divers om in één zin samen te vatten, dan kun je ook kiezen voor een korte opsomming met verschillende productgroepen.

Vraag 2: Wat kan ik hier doen?

In de meeste gevallen zullen bezoekers in jouw webwinkel producten kunnen bestellen. Je hoeft dit niet expliciet op je homepagina te vermelden, maar je kunt wel andere nuttige informatie geven over het bestelproces. Bijvoorbeeld over de betaalmethoden of de levertijden. Hiermee geef je tevens aan dat de producten online besteld kunnen worden.

Vraag 3: Waarom moet ik in deze webwinkel zijn, en niet ergens anders?

Er bestaan duizenden webshops, die allemaal schreeuwen om de aandacht van online klanten. Het is dus belangrijk dat jij je met jouw webwinkel kunt onderscheiden van de rest. Geef op je homepagina een aantal goede argumenten waarom mensen bij jou moeten bestellen en niet in een andere webshop. Het beste kun je hiervoor een opsomming maken van jouw Unique Selling Points (USP’s), die je op een opvallende plek op je homepagina plaatst.

Natuurlijk heb je kans dat een bezoeker na het lezen van bovenstaande informatie afhaakt, omdat jouw webshop niet het product biedt dat hij zoekt. Maar deze bezoeker had hoe dan ook niets bij je besteld. Bovendien is dit altijd nog beter dan bezoekers die je webshop verlaten vanwege een gebrek aan informatie!

Technorati delicious nu jij Ekudos

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/shopmannl/domains/shopman.nl/public_html/nieuws/wp-content/themes/shopman/single.php on line 41

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

© 2014 Shopman