TIP: Drie verboden teksten voor je webwinkel

In webshop tips | door

Als webwinkelier besteed je veel aandacht aan de optimalisatie van je webshop. Je werkt voortdurend aan het verbeteren van de functionaliteit en fotografie. Maar heb je wel eens aan de teksten in je webwinkel gedacht? Het gebruik van de verkeerde teksten of woorden kan dodelijk zijn voor de conversie. In dit artikel 3 woorden en

» Lees het hele artikel

TIP: Call-to-actions op de juiste manier gebruiken in webshops

In webshop tips | door

Op steeds meer websites en webshops kom je ze tegen: call-to-actions, oftewel de sturende, korte boodschappen waarmee wordt geprobeerd consumenten te laten overgaan tot een bepaalde actie. Twee voorbeelden van call-to-actions zijn: ‘Bestel dit product nu’ en ‘Vraag direct een offerte aan’. Hoewel de werking van deze assertieve boodschappen al meerdere keren is aangetoond, blijkt

» Lees het hele artikel

TIP: Verhoog de vindbaarheid van je webwinkel in Google

In webshop tips | door

Een goede vindbaarheid in zoekmachines is van cruciaal belang voor een succesvolle webwinkel. Eerder gaven je al een aantal tips voor de optimalisatie van je productomschrijvingen voor Google. Maar je kunt meer doen om je webshop hoog te laten scoren in zoekmachines! In dit artikel verklappen we vier eenvoudige tips voor de zoekmachine-optimalisatie van webwinkels,

» Lees het hele artikel

TIP: Slimme trucs voor meer nieuwsbrief-aanmeldingen

In webshop tips | door

Een nieuwsbrief is het middel bij uitstek om van klanten in je webshop, terugkomende klanten te maken. Maar dan moet je natuurlijk wel een fatsoenlijk aantal klanten op je ontvangerslijst hebben staan! Tijd om te zorgen voor wat meer nieuwsbrief-aanmeldingen dus. Alleen een blokje op je homepagina waarmee bezoekers zich kunnen inschrijven, is meestal niet

» Lees het hele artikel

TIP: Subcategorieën vergroten het winkelplezier van webshopbezoekers

In webshop tips | door

Het is logisch dat producten die worden verkocht in een webshop worden onderverdeeld in categorieën. Hierdoor vinden bezoekers makkelijker de producten die aan hun wensen voldoen. Het indelen van producten in categorieën en subcategorieën heeft nog een ander groot voordeel: het vergroot het winkelplezier van de bezoekers. Uit een recent onderzoek wordt duidelijk hoe je

» Lees het hele artikel

TIP: Beantwoord de drie hoofdvragen van bezoekers op je homepagina

In webshop tips | door

Mensen die een webshop bezoeken, hebben meestal haast. Ze willen bijvoorbeeld weten of de webshop het product verkoopt dat zij zoeken. Vaak is de homepagina het startpunt van hun zoektocht: op basis hiervan beslissen ze of ze verder gaan kijken in je webwinkel. Je homepagina kan er dus nog zo mooi en strak uitzien, als

» Lees het hele artikel

TIP: Zo verhoog je het vertrouwen in je webshop

In webshop tips | door

Vertrouwen is en blijft vaak een lastig punt bij webshops. Consumenten weten bijvoorbeeld niet of er achter een webwinkel wel een echt bedrijf of persoon zit, en of ze het bestelde product wel daadwerkelijk zullen ontvangen. Vooral als je webshop nog niet lang bestaat, kan een gebrek aan vertrouwen het doen van aankopen door klanten

» Lees het hele artikel

TIP: Hoog scoren in Google dankzij goede productomschrijvingen

In webshop tips | door

Het is slecht voor je business als je in een webshop gebruik maakt van standaard productomschrijvingen van een leverancier. Veel ondernemers beseffen dit niet. Het klopt dat het een makkelijke manier is om je webshop snel te vullen met correcte productteksten. Het scheelt inderdaad veel schrijfwerk. Toch is het onverstandig. Je veroorzaakt hiermee drie grote

» Lees het hele artikel

TIP: Meer verkoop door geruststellende tekst vlakbij bestelknop

In webshop tips | door

Veel mensen twijfelen even voordat ze definitief een online bestelling doen. Twijfel over de webshop. Twijfel over het product. Of twijfel over de bezorging. Het zijn mogelijke redenen om vlak voor de bestelling af te haken. Het is een algemeen probleem voor ondernemers die een webshop hebben. Gelukkig is er een manier waarop je twijfelaars tóch

» Lees het hele artikel

© 2014 Shopman