Nieuws en tips

nieuws van shopman

TIP: Drie verboden teksten voor je webwinkel

Als webwinkelier besteed je veel aandacht aan de optimalisatie van je webshop. Je werkt voortdurend aan het verbeteren van de functionaliteit en fotografie. Maar heb je wel eens aan de teksten in je webwinkel gedacht? Het gebruik van de verkeerde teksten of woorden kan dodelijk zijn voor de conversie. In dit artikel 3 woorden en teksten die je beter niet in je webshop kunt gebruiken.

» Lees verder
TIP: Drie verboden teksten voor je webwinkel

TIP: Call-to-actions op de juiste manier gebruiken in webshops

Op steeds meer websites en webshops kom je ze tegen: call-to-actions, oftewel de sturende, korte boodschappen waarmee wordt geprobeerd consumenten te laten overgaan tot een bepaalde actie. Twee voorbeelden van call-to-actions zijn: ‘Bestel dit product nu’ en ‘Vraag direct een offerte aan’. Hoewel de werking van deze assertieve boodschappen al meerdere keren is aangetoond, blijkt uit recent onderzoek dat ze niet in elke situatie even effectief zijn.

» Lees verder
TIP: Call-to-actions op de juiste manier gebruiken in webshops

TIP: Verhoog de vindbaarheid van je webwinkel in Google

Een goede vindbaarheid in zoekmachines is van cruciaal belang voor een succesvolle webwinkel. Eerder gaven je al een aantal tips voor de optimalisatie van je productomschrijvingen voor Google. Maar je kunt meer doen om je webshop hoog te laten scoren in zoekmachines! In dit artikel verklappen we vier eenvoudige tips voor de zoekmachine-optimalisatie van webwinkels, die je gemakkelijk zelf kunt toepassen.

» Lees verder
TIP: Verhoog de vindbaarheid van je webwinkel in Google

TIP: Slimme trucs voor meer nieuwsbrief-aanmeldingen

Een nieuwsbrief is het middel bij uitstek om van klanten in je webshop, terugkomende klanten te maken. Maar dan moet je natuurlijk wel een fatsoenlijk aantal klanten op je ontvangerslijst hebben staan! Tijd om te zorgen voor wat meer nieuwsbrief-aanmeldingen dus. Alleen een blokje op je homepagina waarmee bezoekers zich kunnen inschrijven, is meestal niet voldoende. Hier lees je wat je nog meer kunt doen om meer aanmeldingen voor je nieuwsbrief te krijgen.

» Lees verder
TIP: Slimme trucs voor meer nieuwsbrief-aanmeldingen

TIP: Subcategorieën vergroten het winkelplezier van webshopbezoekers

Het is logisch dat producten die worden verkocht in een webshop worden onderverdeeld in categorieën. Hierdoor vinden bezoekers makkelijker de producten die aan hun wensen voldoen. Het indelen van producten in categorieën en subcategorieën heeft nog een ander groot voordeel: het vergroot het winkelplezier van de bezoekers. Uit een recent onderzoek wordt duidelijk hoe je dit het beste kan aanpakken.

» Lees verder
TIP: Subcategorieën vergroten het winkelplezier van webshopbezoekers

TIP: Beantwoord de drie hoofdvragen van bezoekers op je homepagina

Mensen die een webshop bezoeken, hebben meestal haast. Ze willen bijvoorbeeld weten of de webshop het product verkoopt dat zij zoeken. Vaak is de homepagina het startpunt van hun zoektocht: op basis hiervan beslissen ze of ze verder gaan kijken in je webwinkel. Je homepagina kan er dus nog zo mooi en strak uitzien, als de bezoeker hierop geen essentiële informatie vindt over je webshop, is hij zo weer weg. Hoe zorg je ervoor dat dit niet gebeurt? Door op je homepagina tenminste drie vragen te beantwoorden.

» Lees verder
TIP: Beantwoord de drie hoofdvragen van bezoekers op je homepagina

TIP: Zo verhoog je het vertrouwen in je webshop

Vertrouwen is en blijft vaak een lastig punt bij webshops. Consumenten weten bijvoorbeeld niet of er achter een webwinkel wel een echt bedrijf of persoon zit, en of ze het bestelde product wel daadwerkelijk zullen ontvangen. Vooral als je webshop nog niet lang bestaat, kan een gebrek aan vertrouwen het doen van aankopen door klanten in de weg staan. Gelukkig zijn er eenvoudige manieren om het vertrouwen in je webshop te verhogen. In dit artikel geven we je een aantal tips.

» Lees verder
TIP: Zo verhoog je het vertrouwen in je webshop

TIP: Hoog scoren in Google dankzij goede productomschrijvingen

Het is slecht voor je business als je in een webshop gebruik maakt van standaard productomschrijvingen van een leverancier. Veel ondernemers beseffen dit niet. Het klopt dat het een makkelijke manier is om je webshop snel te vullen met correcte productteksten. Het scheelt inderdaad veel schrijfwerk. Toch is het onverstandig. Je veroorzaakt hiermee drie grote problemen.

» Lees verder
TIP: Hoog scoren in Google dankzij goede productomschrijvingen

TIP: Meer verkoop door geruststellende tekst vlakbij bestelknop

Veel mensen twijfelen even voordat ze definitief een online bestelling doen. Twijfel over de webshop. Twijfel over het product. Of twijfel over de bezorging. Het zijn mogelijke redenen om vlak voor de bestelling af te haken. Het is een algemeen probleem voor ondernemers die een webshop hebben. Gelukkig is er een manier waarop je twijfelaars tóch kan omzetten in een klanten. Door een korte, geruststellende tekst te plaatsen dichtbij de bestelknop.

» Lees verder
TIP: Meer verkoop door geruststellende tekst vlakbij bestelknop

Contact opnemen

shopman webshop software
Voortsweg 133
7523 CD Enschede

@shopmanwebshop
contactformulier

Offerte aanvragen?

Wij maken graag een vrijblijvende offerte over de mogelijkheden van Shopman. Of bel naar 053 43 44 555 voor advies bij het starten van een webshop. Offerte aanvragen

© 2006-2012 Shopman  |  Contact  |  Disclaimer  |  Privacy Algemene Voorwaarden | Nieuws | Sitemap